Blog Post

Αγορά από e-shop. Υπερ και κατά 1.0

Το ωράριο πάντα ήταν δεσμευτικό για τους καταναλωτές. Οι υποχρεώσεις της καθημερινότητας (εργασία, οικογένεια) και το επιβαρυμένο πρόγραμμα επηρέαζαν και επηρεάζουν, τόσο τη δυνατότητα, όσο και τη διάθεση για ψώνια και αγορές. Αυτό σε συνδυασμό με το ωράριο των καταστημάτων κάνει ακόμα πιο δύσκολη υπόθεση τη «βόλτα στην αγορα«. Από την άλλη οι καταναλωτές πάντα παραπονιόταν, όταν θα έμπαιναν σε ένα κατάστημα και θα είχε πολύ κόσμο, οτι  δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν με τον τρόπο που θα ήθελαν. Πολύ θα ήθελαν να περάσουν λίγο χρόνο μιλώντας με τον πωλητή, να τους εξηγήσει τι θα είναι καλύτερο για αυτόν/αυτή, να ρίξουν μια γρήγορη ματιά πριν επιλέξουν τι τους αρέσει και τι τους/τις ταιριάζει, να τους ενημερώσουν και να τους δείξουν τα νέα κομμάτια που μόλις ήρθαν και τέλος να συγκρίνουν τις τιμές. Πλέον όλα τα παραπάνω είναι πράγματα που κάνουμε όλοι μας, απλά αν επισκεφτούμε ένα e-shop.

Κανένας δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι όλη αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να την κάνει ο καθένας απο την βολή και την άνεση του καναπέ του, ότι ώρα ήθελε, άσχετα αν ήταν Κυριακή ή βράδυ και όλα τα καταστήματα ήταν κλειστά. Ακόμα και στις αργίες τα e-shop είναι ανοιχτά. Πλέον όλοι μπορούν να κοιτάζουν προϊόντα και να συγκρίνουν τιμές σε δεκάδες μαγαζιά ταυτόχρονα, χωρίς να ταλαιπωρούνται και να κουράζονται, απλά από την άνεση του σπιτιού τους. Στην αρχή μπορεί να είμασταν όλοι πολύ διστακτικοί. Μπορεί να φοβόμασταν, μήπως πέσουμε θύμα απάτης. Σίγουρα όλοι έχουμε ακούσει για κάποιον γνωστό ή φίλο που παρήγγειλε κάτι, το πλήρωσε και ποτέ δεν το παρέλαβε. Πλέον αυτά τα προβλήματα ανήκουν στο παρελθόν.  Πλέον υπάρχουν «υπηρεσίες καταπολέμησης ηλεκτρονικού εμπορίου» που προστατεύουν τους καταναλωτές και ελέγχουν τις εταιρίες ώστε να προσφέρουν αυτό που υπόσχονται.


 

Είναι πολύ ελπιδοφόρο που εν έτη 2018, όλο και πιο πολλοί επιλέγουν καθημερινά το internet για να κάνουν τα ψώνια τους. Που τα e-shop κερδίζουν μέρα με την μέρα την εμπιστοσύνη του κόσμου (μικρών και μεγάλων). Που δίνεται η δυνατότητα σε μαγαζιά από την μια άκρη της Ελλάδος να απευθυνθούν και να πουλάνε τα προϊόντα τους σε όλη την χώρα (και μερικές φορές και εκτός αυτής). Η εταιρεία Boston Consulting Group με την υποστήριξη της Google, παρουσιάζει ότι οι πωλήσεις μέσω internet στην χώρα μας, μέχρι το 2010,κυμαινόταν στα 2.7 δίσ ευρώ, ενώ σύμφωνα με την ίδια πηγή, «μέχρι το 2015 το διαδίκτυο μπορεί να συνεισφέρει  άλλα 2,9 δις ευρώ στην ελληνική οικονομία«. Σε άλλη έρευνα η οποία διεξήχθει από την eurostat το 2017 αναφέρεται  ότι » το ποσοστό των Ελλήνων, επί του συνόλου των χρηστών Internet, που ψωνίζει από το Διαδίκτυο ανήλθε το 2017 σε 45% έναντι 36% το 2012«. 

 

Κάποιοι θα μπορούσαν να ισχυριστούν ότι ο κόσμος που καταναλώνει  προϊόντα από τα e-shop, είναι νέοι και τα είδη που καταναλώνονται είναι  προϊόντα τεχνολογίας. Σε μια άλλη έρευνα που εκδίδεδεται στο skai.gr στις 19/01/2018, αναφέρεται «Σε ό,τι αφορά το προφίλ των καταναλωτών, είναι κυρίως 25 – 44 ετών, υψηλού εκπαιδευτικού επιπέδου και μισθωτοί ή αυτοαπασχολούμενοι. Άρα δεν είναι ούτε ένας τρόπος που απευθύνεται μόνο στους νέους ή μόνο σε αυτούς που ασχολούνται με τους υπολογιστές, αλλά σε όλους τους εν δυνάμει καταναλωτές. Οι πέντε κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που προτίμησαν κυρίως οι Ευρωπαίοι καταναλωτές να αγοράσουν από το Διαδίκτυο το 2017 ήταν ρούχα,εσώρουχα και αθλητικά είδη (64%), ταξίδια και κρατήσεις για μεταφορά και διαμονή (53%), έπιπλα (46%), εισιτήρια για θεάματα (39%), βιβλία – Τύπος (34%)».

 

Δεν είναι πλέον μια τάση της εποχής (μια μόδα). Είναι ένας νέος τρόπος πώλησης και αγοράς. Είναι ένας εξελιγμένος τρόπος προσφοράς και ζήτησης, που χρόνο με τον χρόνο κερδίζει την θέση του στην ελληνική αγορά και στην προτίμηση των καταναλωτών. Όπως όλα τα πράγματα, έτσι και στην προκειμένη περίπτωση υπάρχουν θετικά και αρνητικά. Με την σωστή ενημέρωση και την προσεκτική αναζήτηση ο καθένας μπορεί να βρει ότι  αναζητά.

Συμβουλή δική μας, απευθυνθείται σε εταιρίες που δεν είναι καινούργιες στον χώρο (έχουν επαγγελματική δραστηριότητα εδώ και αρκετά χρόνια), προσοχή σε εταιρίες που κάνουν μεγάλες εκπτώσεις (80%, μπορεί να ακούγεται πολύ δελεαστικό, αλλά μπορεί να κρύβονται παγίδες) και τέλος αναζητείστε πάντα σήματα εταιρειών, που διασφαλίζουν την ασφάλεια των συναλλαγών σας.

 

Από την εταιρεία Μητρούδης, καλές και ασφαλείς αγορές.

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *